Saturday, July 10, 2010

SETAHUN PEMERGIAN ARWAH

-6JULAI 2010-

Masuk tarikh itu..dah genap setahun dia pergi..menerima panggilan dari cikguku yang bernama Cik Camie yang tika itu baru lepas maghrib..dia dah pun 'pergi'..hati ini,diri ini,hanya tuhan yang maha esa mengetahuinya..

tahun 2006..tahun aku mengenalinya..mengajar subjek literature..pengajarannya memang ok!...sepanjang aku mengenali dia pada ketika itu aku baru menjejakkan kaki di Ideal Heights ..aku fikirkan dia ni garang gila..tahun itu jugak dia mengandungkan anak sulungnya,qistina..

tahun 2007,tingkatan dua! pengajaran bahasa inggeris dia yang ajar..walaupun dia suka bagi banyak kerja..tapi tak mengapalah dah memang tugas seorang pelajar,bukan? kalau tak kerana Nasuha..mesti aku masih menganggapnya garang! tapi itulah..apabila mendengar khabar bahawa dia sedang menghidap kanser barah payudara..terkejut betul aku! yelah,siapa sangka orangnya yang kelihatan cantik,sentiasa tersenyum..namun perit di dalam hati tak siapa yang tahu...

hari yang terakhir aku berjumpa dengannya adalah..(tak ingat) ketika itu dia mengajar subjek IT untuk pelajar petang..hari itu juga dia membelanjakan aku,Nasuha,Khairil makan ayam KFC..tapi dalam makmal komputer..sepanjang itu Nasuha sering mengajak aku untuk stayback sambil berjumpa dan melepaskan rindu..hari itu juga dia membilang pada kami bertiga..hari ini adalah hari terakhir saya di sini..mungkin dalam tiga,empat bulan,setahun dia akan kembali ke sini atau mungkin...sesungguhnya hati aku sungguh sebak..dan sempat lagi aku bertanya padanya.."teacher,datang sini balik ye" "miss you forever"..entah kenapa aku rasa terkilan tak dapat peluk dia...hurmm

qistina dan qays aiden..harap kalian berdua dapat membesar dengan sempurna tanpa adanya kehadiran mamamu di sisi..Al-Fatihah!

3 comments:

  1. ya Allah , kak . cdeyhnye !! sumpah cdeyh !! mnggeletar da tangan niy . ade sedikit kekesalan sbb ta dapat minta maaf kat dye :'(

    ReplyDelete
  2. churff..xdpt den nak nolong..hurmmm moga arwah baik2 d sana...
    taca...menangislah semahunya..

    ReplyDelete