Saturday, December 31, 2011

1 Januari 2012 .. :)

assalamualaikum ! ..

pejam celik pejam celik .. ehh, dah masuk tahun baru rupanya.. dah tahun 2012 dah pun..

ermh, bagi cik senyum kan.. tahun 2011 nie memang banyak sangat kenangan manis yang tercipta..
lagi, adat laa kan kalau ada manis mesti ada perasa lain-lain jugak.. hehe

jadi, apa azam korang untuk tahun ni ? ..

azam cik senyum ? ..

ermh, tak lebih dan tak kurang.. cik senyum cuma mengharapkan tahun ini memberikan lebih sinar buat cik senyum.. alhamdulillah kan, cik senyum dapat sambung Diploma in Business Studies dekat KPM Beranang.. jadi, cik senyum berharap moga cik senyum dapat membawa bidang ini dengan lebih baik lagi , amin.. korang doa-doakan sekali tau .. :)

lagi, .. cik senyum berharap semoga perhubungan antara cik senyum dan " si dia " akan berkekalan lama walaupun selepas ini kami akan menghadapi dugaan Cinta Jarak Jauh (CJJ).. redha jea la kan.. chilllaxxx !

ermh, korang tau tak.. tahun 2011 nie.. banyak perkara "pertama kali" cik senyum hadapi..

al-maklum laa, cik senyum ni anak emak !.. baru sekarang ni laa nak merasa dunia remaja..

The best thing is : -
  • 26.12.10 sampai 26.05.11 .. lama kan ? 5 bulan ! .. cik senyum kerja sebagai part-time shoes promoter.. brand : scholl .. alahai, kasut mak-mak kita yang mahal-mahal gituh.. juga dikenali sebagai kasut kesihatan..
  •  Hasil dari duit gaji yang cik senyum dapat tu, cik senyum dapat la tampung belanja makan hari-hari.. selain dari tu jugak, cik senyum berhasil membeli Nokia C3 warna purple yang cik senyum tengah gunakan sekarang nie..
  • Azie dan jugak Nisa, diorang member terbaek cik senyum sepanjang kerja nie.. diorang laa yang mengajar cik senyum pergi karaoke dan jugak, tengok wayang ! oke, cik senyum mengaku.. itulah kali pertama kali cik senyum pergi panggung wayang oke, betapa kunonya .. :D first filem yang cik senyum tengok masa tu, genre seram . Senjakala.. lakonan Zahiril Adzim dan jugak Liyana Jasmay.. :)
  •  Dah kerja kan, banyak la jumpa mamat ensem, mamat cute.. hehe dan cik senyum tak pernah terlepas dari menyukai seseorang insan itu.. namun, tiada apa yang terjadi antara kami oke, hanya kawan sekerja! bukan apa, cik senyum suka sangat tengok muka dia, cute laa ya amat.. sampai kan " si dia " yang ada sekitar situ pun, cik senyum tak pandang sangat.. hehe
  •  05.07.11 .. Kolej Profesional MARA Seri Iskandar, Perak ! .. alhamdulillah, selepas mendapat keputusan SPM yang kurang memberangsangkan masa bulan Mac yang lalu.. ayah cik senyum tolong mohonkan kolej ini untuk cik senyum..pertama kali berjauhan dengan keluarga, pertama kali dalam hidup duduk asrama..! tak de la sampai nanges-nangis kan.. mungkin sebab cik senyum dah biasa pergi kem kan, so.. macam takde masalah le di situ..
  •  orientasi yang memenatkan selama seminggu !.. tapi, banyak benda yang kitorang dapat belajar dari situ.. persahabatan, kerjasama.. macam-macam lah.. cik senyum punya group nama dia, ANGSA !.. rasa macam, antara group yang tak berapa nak hot.. hehe tapi fasi kitorang tu HOT taw dalam kolej ni, nama dia.. Abg Asri.. peramah tau abg tu! sampai dah habis orientasi pun dia still tegur cik senyum.. alahai, terharu.. kat sini gak, macam-macam jenis tepuk2 amai2  kitorang belajar.. pengalaman kena denda, kena simbah air.. kena paksa, ergghh memang perit.. ni pun, cik senyum kena tempuhi lagi orientasi untuk kali kedua.. kita tengok macam mana nanti wokeyh ! (ntah ntah lagi kejam, errhh)
  •  Bilik K1-A4-12 !! Alya, Nabila, Natira, Atiyah, antara bilik paling famous pada awal-awalnya..hehehe famous sebab apa taw, bilik kitorang ni macam jadi bilik luahan perasaan.. kitorang la jadi mentor-mentornya, jadi pakar motivasi..haha tak pe, jadi pendengar setia itu bagus !..
  • PIP. A ! Abby,Kechik,Pak Long,Shin Bei,Pian,Ateh,Najmi,Afnan,Saiful,Amin,Fahmi,G-ha,Aishah,Eyfa,Nyna,Bella,Farhana,Miera,Lia,.. dan jugak 2 orang kakak kami, Kak Wawa dan Kak Ika.. 21 orang! Sometimes diorang ni gila-gila tau, sometimes too serious..and sometimes blurred! haha.. macam-macam kan perangai kami semua.. but, they are the best!..
  • Sir Hamzah & Madam Raftah.. lecturer the best bagi cik senyum!.. Pandaikan diorang ni bersandiwara.. masa mula awal perkenalan dulu. ya habibi garang macam singa!.. dengan Sir Hamzah yang asyik dok perli-perli orang melayu.. dengan Madam Raftah hang hatinya kitorang kena jaga betul-betul, kalau tak alamatnya jangan harap la esok ada kelas, oke! Tapi, paling cik senyum tak akan lupa sekali, saat kena bahan dengan Madam Raftah pasal cik senyum dan si dia..heee, hari-hari kena bahan tau, rinduu ! <3
  • Lecturer yang lain-lain pun best jugak !.. En.Zul, Ms.Ilyani, Ms.Syahda, Ms.Fara, Madam Linda, dan jugak Ustazah Sharifah..setiap lecturer tu, bagi cik senyum ada je kisah diorang tersendiri.. En.Zul dan jugak Ms.Ilyani dah pun selamat bertunang.. Ms.Syahda tak berapa rapat sangat.. Ms.Fara pulak still belajar lagi.. Madam dan Ustazah ermh, pun tak rapat sangat..
  • PIP. B ! cik senyum pun rapat tau dengan diorang.. semenjak kelas kitorang bergabung masa kelas Math-Madam Raftah.. kelas Drama-Ms..Syahda.. Speaking-Madam Linda.. semenjak tu la mula mengenali mereka.. tambahan lagi, lepas cik senyum couple dengan " si dia ".. lagi-lagi la bertambah rapat.. :D takkan lupa jugak pada budak-budak kelas PIP.B.. Laila,Eija,Nad,Finaz,Kak Mimi,Abg Salihin.. antara yang terapat di sana..
  • 15.09.11 .. dari mata turun ke jiwa, dari teman menjadi cinta.. lirik Carta Hati by Najwa Latif.. yup, itu lah yang terjadi antara cik senyum dan jugak si dia.. setelah sekian lama kenal dari tempat kerja dulu sampai la terjumpa dekat kolej semula.. tak tahu pula cik abg sorang ni menaruh harapan pada cik senyum.. hehe apa-apa pun, cik senyum nak katakan, inilah kali pertama cik senyum bercinta .. dan ianya, sangat TERINDAH ! <3 <3 <3
  • 11.11.11 .. cantik kan tarikh tu ?..! Tarikh tu tarikh keramat buat kami semua, hari perpisahan kami semua.. sedih memang sedih.. namun, segala memori yang tercipta sangatlah menusuk qalbu.. petang tu jugak, selepas dah habis jawab exam, dah selesai jamuan untuk pelajar PIP.. cik senyum dan jugak rakan-rakan yang lain gerak ke Pulau Pangkor, entry yang lalu hari itu.. pertama kali bercuti dengan rakan-rakan..
erm, setakat tu.. cukup la kan.. 2011 , memang meninggalkan banyak memori buat cik senyum.. semoga, dengan kehadiran 2012 ini, kehidupan cik senyum dan korang semua akan lebih bersemangat lagi .. ! aja aja fighting ! ..



Sunday, December 25, 2011

PENGKALAN BALAK, MELAKA ..

        Assalamualaikum! ermh, harap-harap kalian semua sihatlah handaknya.. cik senyum di sini seperti biasa sihat selalu.. tapi haritu, tak de lah jugak.. masuk awal bulan 12 jea, masa mula-mula masuk kerja tu kan.. diserang demam pulak.. biasalah virus kerja.. hehe Hurm , petang tadi lebih kurang jam 4.30pm.. cik senyum, mak abah, adik dan jugak abang cik senyum, selamat tiba di bumi Selayang..

        24 Disember 2011.. setelah sekian lama tak bercuti, kini tibalah masanya !.. rancangan last-last minit.. tu pun sebab abang cik senyum yang dah kahwin tu ajak sekali ke Melaka.. dia ada pertandingan memancing dengan kawan-kawan dia.. diajaknya la kami semua ni sekali untuk bercuti.. dah alang-alang tu kan.. pergi jea la, walaupun menghadapi banyak rintangan sebelum ke sini.. dapat lepas ke Melaka ni pun, sebab pakai kereta abang cik senyum yang lagi sorang tu.. almaklum la dia baru beli kereta, Proton Saga 1.3.. kalau tak, jangan bermimpi la dapat tengok laut lagi cik senyum..

        Pagi tu, kami bergerak lebih kurang jam 8.30am macam tu.. sarapan dekat RNR Sg. Buloh.. cik senyum makan nasi lemak plus with Teh Ais.. memang favourite dah kan.. mak pun dah tau sangat.. dah makan apa semua, gerak semula ke Melaka.. melalui lebuhraya Guthrie.. jalan ke Shah Alam tu.. baru la masuk ke Highway Utara Selatan.. nasib baik jalan hari tu tak de jem sangat.. jem kat satu tempat je pun, tu pun sebab ada kemalangan kecil melibatkan kereta.. biasalah orang Malaysia kan.. asal nampak excident je, mula la slow semedang jea dok usya-usya sekali.. usya then tolong boleh arh citer, nie tak.. sibuk jea kan.. ish,ish..

        Finally, dalam pukul 12.30pm.. sampai dah pun Pengkalan Balak, Melaka.. sebenarnya cik senyum jarang dengar tempat ni.. tapi sebab dah nampak laut.. tak pikir apa lagi dah.. nak mandi jea! hehe.. check-in tempat penginapan kami, Restu Resort yang abang cik senyum sewakan tu..yang kurang bestnya pulak.. tengah haritu hujan lebat.. lebat sesangat.. ingatkan bilik kitorang semua sekali, rupanya tak.. cik senyum and our family satu bilik besar, ada dua katil size king.. bilik akak ipar pulak, satu katil king size satu lagi single size.. not bad la resort dia.. perut masing-masing dah lapo sebenarnya.. tunggu hujan redha sikit.. kitorang pun pergi la cari kedai makan, ehh tak.. follow jea akak ipar pergi kedai makan tu kan.. dia dah pernah datang sini dulu-dulu..

        Lepas tu, kembali semula ke resort.. tak lama lepas tu hujan berhenti sudah.. apa lagi, adik cik senyum pun dah bising-bising kan asyik mengajak mandi jea..

oke la.. cik senyum dah tak larat pulak dah nak bercerita ni.. kepala pun dah rasa macam lain je nie.. rasa macam kena tarik dengan bantal je.. hehe oke la.. layan je sikit gambar kat bawah nie.. roll down..


cik senyum with mak abah adik n anak buah tercinta, Zahraa..


abang cik senyum with his family..

abang cik senyum yang ke-2 pulak dengan anak buah kesayangannya..
abang lah bawak kereta, nak harapkan abah pun, abah tak larat sangat nak drive jauh-jauh.. nak harap cik senyum? lagi lah tak, lesen pun tak de.. reti duduk dalam kereta ada la.. hehe


Last pict. ! .. gambar owner mesti ada kan ? .. masa ni tengah dok melayan laut yang terbentang luas tu.. sambil mengenangkan malam masa di Pulau Pangkor.. kenangan tu bagi cik senyum, terindah sesangat.. cik senyum tak mungkin dapat lupakan sampai bila-bila.. cik senyum akan ingat apa yang kami bicarakan malam tu..
* err, cik senyum nampak kurus sikit tak ? heee..
~ ~ ~ Pengkalan Balak, Melaka.. 24.12.2011 & 25.12.2011.. percutian bersama keluarga kali terakhir untuk tahun 2011.. cik senyum harap, akan ada lagi percutian seperti ini untuk tahun depan.. moga-moga ada rezeki.. walau apa pun, kenangan Pulau Pangkor tetap dalam ingatan.. <3




Sunday, December 18, 2011

18 DIS. 2011 - ADA JODOH KITA JUMPA LAGI !

Assalamualaikum .. semoga sihat semuanya ya !

 Biarlah hari ini menceritakan segala-galanya .. selepas sebulan tak bertemu , hanya mesej dan panggilan menjadi pengubatnya .. hari ni , cik senyum berkesempatan jumpa dengan dia .. plan kitorang hari tengok wayang ! .. oke, seriously .. sepanjang kapel , ini kali pertama tengok wayang dengan dea .. asalnya , dia tak nak tengok lagi citer tu sebab dah tengok kan .. tapi, dah tak de cerita yang lain .. terpaksa la jugak dia temankan cik senyum tengok .. cerita yang cik senyum tu , memang tengah meletop di pasaran la sekarang nie ..

~ OMBAK RINDU ~



oke..serius cik senyum cakap..jujur yea..cik senyum mengaku cik senyum banyak kali mengalir mata tengok scene dalam nih..setiap skrip dia, menyentuh jiwa dan raga cik senyum..di tambah lagi dengan lagunya ,nyanyian Adira & Hafiz ..memang menyentuh hati wanita cik senyum..si dia ? cik senyum perasan laa, dia pun hampir2 nak mengalir jugak..tapi ye la lelaki, perasaan mereka lain .. tabik laa, lakonan diorang memang best !

Lepas tu, cik senyum temankan dia gunting rambut..keluar dari bangunan Selayang Capitol, dia bagi cik senyum ..

teddy bear , 
ala-ala macam nie laa ..
comel an ?
thanks awak tok teddy bear comel tuh .. saya akan jagainya sebaik mungkin ..

 
cik senyum tak tau nak cakap apa lagi, yang penting hari ni..banyak pertama kali yang terjadi..
pertama kali jalan kaki ke Slyg Capitol , pertama kali belikan tiket wayang , pertama kali tengok wayang dengan si dia , pertama kali temankan dia gunting rambut , segala-galanya ..

awak , mungkin hari ini pertemuan terakhir kita sebelum masing2 pergi belajar..saya harap awak jaga diri elok2..ingat segala nasihat dan kata-kata yang saya berikan..apa2 pun, awak terbaik untuk saya sayang..semoga hubungan kita berkekalan lama..amin .. :)

Friday, December 09, 2011

ALHAMDULILLAH , TAHNIAH CIK SENYUM !

Assalamualaikum semua ! .. harap-harap semuanya sihat la hendaknya ..  tau tak, keputusan peperiksaan akhir tahun yang cik senyum dan jugak rakan-rakan cik senyum lain jawab tu , dah keluar..alhamdulillah, result cik senyum .. lulus .. ada 4 subjek kan? cik senyum berjaya perolehi 1A 3B..oke la tu kan, walaupun tak gempak macam rakan-rakan yang lain .. namun, cik senyum berasa puas dan bersyukur kepada-Nya kerana telah memberikan keputusan yang sangat memuaskan untuk cik senyum .. alhamdulillah jugak kepada si "dia" sebab berjaya juga dia menyambung pengajian diploma ..
untuk cik senyum ,, 

KOLEJ PROFESIONAL MARA BERANANG, SELANGOR..
DIPLOMA IN BUSINESS STUDIES (DBS)..
TARIKH DAFTAR : 3 JANUARI 2012
JAM : 8:30 AM

 si "dia"

KOLEJ PROFESIONAL MARA BANDAR PENAWAR, JOHOR..
DIPLOMA IN ACCOUNTANCY (DIA)..
TARIKH DAFTAR : 3 JANUARI 2012
JAM : 8:30 AM

believe in .. ini lagi satu hal .. cik senyum dan si dia akan berjauhan ! ohh tidak ! .. mula-mula kan, cik senyum memang tak boleh terima pasal nie .. seolah-olah semangat cik senyum hilang .. tapi lama-kelamaan , dia pujuk-pujuk cik senyum apa semua .. alhamdulillah sedikit demi sedikit cik senyum cuba untuk menerima .. kata orang, inilah namanya dugaan dalam percintaan, bukan ? mak pun siap berkata lagi " biarlah berjauhan , asyik hari-hari berjumpa , nanti bosan pulak kan ?" 

yea..cik senyum cuba terima dan memikirkan kembali kata-kata emak cik senyum tu..ada kebenarannya di situ..hmm, sedar tak sedar..dah hampir 3 minggu kami tak bersua muka, hanya sms dan panggilan yang menjadi pengubat rindu kami .. ini bermakna, cik senyum dan si dia sebenarnya sedang mengalami proses latihan untuk tidak berjumpa selalu bukan ? bermakna jugak,  kami pun berjaya la harungi semua ini .. alhamdulillah ..

k1-a4-12 ? mek , nad , achek .. tahniah , diorang dapat tempat yang sama sekali lagi .. KPMSI .. alya pula , satu kolej dengan si "dia" .. mek dapat kos f&hnd business marketing , achekk dengan nad pulak , diploma in international business .. alya , sama kos dengan si "dia" .. cik senyum dah pesan awal-awal dekat alya , tolong tengok-tengok kan si "dia" .. jadi spy dia .. hehheh tak lahh .. cik senyuum still percaya pada si "dia" taw ..

apa-apa pun, tahniah sekali lagi kepada semua ex-PIP yang berjaya memperolehi keputusan dengan baik sekali dan berjaya melepasi kuota untuk menyambung ke pengajian diploma.. moga-moga selepas ini kalian semua berjaya menamatkannya dengan penuh tersenyum bangga.. amin ya rabbal alamin ..

p/s : kepada si "dia" .. semoga awak tabah harungi segala-galanya .. kekalkan kesetiaan , kepercayaan , kejujuran dan kasih sayang awak yang tulus ikhlas dan suci terhadap saya .. semoga , kita berdua akan berjaya bersama-sama dan membuatkan mak ayah kita bangga terhadap kita .. :)






Sunday, November 20, 2011

RINDU , SUKAR UNTUK DIUNGKAPKAN !

                             Assalamualaikum semua Harap-harap kome sihat la yea..


         hurmm..sedar tak sedar, kini dah cukup seminggu lebih cik senyum duduk dalam rumah..kalau dulu, hari-hari biasa mesti pergi kelas..pergi BK, pergi DK..haishh dah tak dengar lagi dah BK,DK apa semua tuh dalam rumah kan?..kadang-kadang tu, mesti cemburu sesangat dengan member yang tak de kelas pagi..syok la depa dapat tidur lebih sikit an..kita ni pulak haa, kelas pukul 8 pagi..nasib laa..hihi apa nak buatkan? redha jer..

       hurmm..seriously cik senyum rindu dengan kawan-kawan KPMSI...sebagaimana yang korang tahu kan, cik senyum kan pertama kali duduk asrama..selama ni reti dok rumah je..mana la reti duduk jauh-jauh dengan keluarga..

       cik senyum ingat lagi, masa mula-mula masuk sini..tiap-tiap malam mesti emak cik senyum hantar mesej..dah makan ke belum? makan apa?..hurmm, nampak benor ler dia tak biasa kan cik senyum tak de kat rumah..cik senyum pun sama la..hidup dekat sini dengan hidup dalam rumah..memang lain, tapi cik senyum tetap cik senyum..bukan orang lain..ngaaa.. :D

       teringat lagi, kalau dulu..kekadang tu tiap pagi, mak tolong kejutkan nak pergi sekolah kan? tapi sekarang, bangun sendiri la uitt..tapi, untung jugak dapat roommate yang baik hati..sanggup tolong kejutkan pagi-pagi..thanks A4-12 ! sayang korang sangat-sangat lah !


       hurmm..kalau dulu, belajar dalam kelas je..sekarang, amek kaw..siap belajar dalam dewan kuliah lagi..ada air-cond lagi tuh..syok arhh! hehe..biasanya kalau guna dewan kuliah ataupun singkatannya, DK ..ada kelas gabung la tu.. PIP A&B, PIP C&D .. dan seterusnya..sampai la PIP H..8 kelas ! perangai depa memang gila-gila..suka cik senyum tengok taw !

       pengalaman dalam DK ! cik senyum mengaku la kat sini, cik senyum tak "hot" pun..tapi selepas terjadinya satu insiden dalam DK tu, hari-hari..walau sikit sekalipun mesti ada ! kena apa taw? kena bahan dengan lecturer! Lecturer tu, Madam Raftah..suka sesangat "bahan" kitorang..last-last cik senyum dan si dia, dah terbiasa sangat dah..dah lali la kan orang kata..tapi sekarang, cik senyum tersangatlah rindu dengan Madam..

        kampus siswi! aras 4..pelajar PIP..haa, rindu sangat lah time nih..kalau korang nak tau la kan, dari bawah lagi dah boleh dengar suara kami semua kot..mana taknya, happy semedang..bercakap pun, orangnya depan-depan je nih..nak jugak volume besar..haha serius cik senyum cakap, aras 4 paling happening..sampaikan akak ketua aras pun pening! hikhik..


        Kafe ! ini lagi satu tempat di mana pelajar-pelajar suka sangat melepak sampai la jam 11 malam..kekadang tu saje tunggu warden halau baru nak naik..yang bestnya ramai pelajar PIP laa..termasuklah cik senyum kan?!..ahaa..tak percaya,percaya laa..masa bulan puasa lagi best, kolej buat peraturan..kafe boleh bukak sampai pukul 3 pagi..apa lagi, dok melepak la kan..sambil-sambil tu belajar la jugak..takkan la turun kafe semata-mata nak melepak kan?..tak patut,tak patut..

        Surau ! Kalau di sini, setiap hari Isnin-Khamis, semua pelajar asrama wajib turun sewaktu solat maghrib dan isyak untuk berjemaah bersama-sama..masa mula-mula tu, bilik cik senyum ni rajin la jugak turun kan..kadang-kadang tu pukul 7 lagi dah turun..semangat wooo..hehe alih-alih dah nak akhir-akhir nih, memang tak larat dah laa..almaklum la banyak kerja la apa la kan..tapi, tetap tunaikan suruhan-Nya jugak tahu !

        Akhir sekali, di sini jugak, segala-gala kenangan banyak tercipta antara cik senyum dan segala-galanya..daripada kawan sebilik, kawan sekelas.. dan jugak kenangan mencipta "pertemuan" kali pertama dalam hidup, bersama dengan si dia..hurmm, terlalu banyak sangat kenangan tau ! 


SAYA RINDU DENGAN KPMSI ! <3










Wednesday, November 16, 2011

11.11.11 - HOLIDAY AT PANGKOR with THEM !

          Assalamualaikum semua! Apa khabar ? Harap-harap semuanya sihat .. Nak tahu tak ? Alhamdulillah, cik senyum dan rakan-rakan sudah pun berjaya menamatkan PIP untuk batch July-Dec 2011 kali ini ..Sebak plus sedih, semua bercampur baur..macam tak percaya kitorang dah tamat pun..5 bulan tu dirasakan terlalu sekejap sangat ! Padahal segala kenangan yang tercipta, amatlah banyak tak terkira!

          So kami dah buat perancangan, antara yang join percutian ni :
En.Abu,Cik Senyum,Abg Sal,Kak Syikin,Aiman,Nadira,Aril,Finaz,Kak Mimi,Din,Laila,Eija dan jugak Mirul a.k.a Memey..13 orang semuanya!

             Seusai habis jamuan untuk para pelajar PIP petang jumaat itu, cik senyum dan lagi 12 rakan sekelas cik senyum bergerak ke Pulau Pangkor! Itu pun sebenarnya, kalau tak sempat naik feri..memang kitorang ingat nak overnight dekat Teluk Batik..tapi, alhamdulillah takdir menentukan segalanya..lebih kurang jam 8.30pm..inilah kali pertama cik senyum naik feridi Jeti Lumut..yang lain tu biasa dah lah kot..ini jugak, kali pertama antara cik senyum dan si dia bersama-sama di atas feri! Rasa macam nak buat filem titanic versi melayu pulak..haha ohh, lagi satu! nasib baik laa tak de yang mabuk laut..hehe

           Kami sampai di Pulau Pangkor, lebih kurang jam 9 lebih..nak pergi ke chalet pulak,kitorang sewa teksi, yang asalnya van..tapi orang-orang kat sini panggil "teksi"..huhu pelik! perjalanan tu ambil masa dalam setengah jam jugak la..nauzubillah, jalan nak pergi ke chalet, ish ish ish...memang la cik senyum tak dapat lupakan! Macam ular you! Bengkang-bengkok jalannya..pening, pening...

             Akhirnya kami tiba jua di chalet yang ditempah Aiman dekat Teluk Nipah, Nipah Bayview Villa namanya..satu bilik, satu malam RM150.00..agak murah jugak, memandangkan kami datang beramai-ramai..jadi memang tak de masalah di situ.

          Selepas selesainya urusan pembayaran chalet semua, masing-masing perut dah lapar..tapi, apa yang cik senyum lihat, kebanyakan kedai hampir dah nak tutup..kami pun berjalan la lagi, kebetulan pulak hari tu ada persembahan api..apa arhh, nama dia, lupa pulak cik senyum! alahai..macam magic la konon-kononnya, main makan api, tiup api tu dari dekat..bukannya dalam unggun api tau, haha takut salah faham pulak korang nanti! 


          Jalan punya jalan, nasib baik lah ada satu kedai ni masih bukak..memang rezeki abang la kan! huhu..kitorang order tom yam campur, telur goreng dan jugak sayur masak apa yerk? sekali lagi cik senyum lupa! maafkan kami,ewah!

            Haishh, saat ini lah cik senyum paling takkan lupakan seumur hidup, korang ! Cik senyum tertumpahkan air..ke atas cik abg cik senyum sendiri..aduhai, malu tak terkata! Dah la depan member-member sekali..ish ish segan sesangat masa tu..cik senyum pulak, tak habis habis la minta maaf dengan kekasih hati cik senyum tu..nasib baik dia tak de marah sangat..hehe al-kisahnya bukan apa, En.Abu ni suka sangat minum air, padahal makanan belum sampai lagi..air dah tinggal separuh! Saat tu dia nak minum lagi, cik senyum nak tarik cawan dia..entah macam mana pulak, tertepis air cik senyum..adoyy, serius malu sampai sekarang! Sirap Limau ea! Tapi kan, bila diingatkan semula peristiwa tu..buatkan cik senyum tersengih sorang-sorang! hehe..

           Selepas makan, kami semua berjalan-jalan di tepi pantai..ala-ala romantik sikit la kan..hehe ermh, cik senyum tak tahu la pulak pasal diorang yang lain-lain tu..tapi, alkisah cik senyum dengan cik abg sorang nih..ini la kali pertama berdating-dating an di tepi pantai..malam tu, malam terindah sangat-sangat..cik senyum pun tak sangka kami berpeluang berjalan di tepi pantai pada malam yang sangat cantik itu, dengan bersaksikan bulan yang terang, bintang yang bersinar dan laut nan biru ! Malam tu pulak, jadi medan luahan perasaan kami berdua masing-masing..entah bila lagi dapat macam ni kan, cik senyum tak merasai sangat kesedihan seperti yang dialami rakan-rakan lain..tapi memang kasihan la,terutama yang ada couple kan..sebab apa yang untung, cik senyum dengan dia berdekatan je rumah kami, cuma..masa untuk berjumpa terhad, tak seperti masa dalam kolej...

         Cik senyum ingat lagi apa yang dia kata malam tu, banyak yang dibicarakan, tapi, cik senyum takkan lupa antara dua ayat nih..,
"kalau boleh, biarlah cinta kita seperti air laut nih..tenang je.."
" saya suka tengok awak senyum! awak comel sangat! beruntung siapa dapat awak tau!"

         Dan malam pun berlalu pergi, sambil berjalan pulang ke chalet, cik senyum tersengih-sengih sendirian..betapa, diri ini disayangi tulus ikhlas sekali oleh seorang hamba Allah yang hidup di atas muka bumi ini. Serius! Malam itu, malam yang terindah sekali buat kami !


        Pagi itu, selesai menunaikan solat subuh, cik senyum cuba-cuba untuk mendapatkan connection..mana tau kot-kot boleh online kejap kan, namun hampa! memang tak dapat satu pun..kecian! Apa pun tak boleh! hihi..apa lagi, melayan perasaan sorang-sorang la kan..tiba-tiba pulak bunyi guruh! alaa..kami semua plan nak mandi laut dalam jam 8 pagi, tapi..dah hujan! errmmmh, terpaksa tunggu hujan berhenti..itu pun dalam pukul 10 pagi macam tu! Dah dapat jumpa laut, memang tak sedar diri dah! Tapi sebelum tu, aktiviti wajib..jadi sawan kamera dulu,hikhik ! 


        Hurm, ombak laut, walaupun besar! best sesangat dapat main dengan ombak..jauh beza dari pantai Port Dickson yang selalu cik senyum pergi dengan family..pantainya pun bersih sangat! tak sia-sia kami pergi sini!..cik senyum pulak lagi best, tenggelam timbul tenggelam timbul..tak sengaja TERMINUM air laut! mak aihh, memang sedap!..masinnyer, habibi..! Lepas tu, sesi bergambar pulak kat batu-batu di tepi pantai nuh..cik abg sorang ni lewr, excited sangat-sangat..hehe biarlah dia, asalkan dia bahagia..cik senyum pun turut bahagia sekali ! Lepas tu, kitorang main tanam-tanam pulak! yang jadi mangsanya, Abg Sal..heheh gegeh la dok mengorek pasir nuh..tapi sumpaa, syok giler! huhu..


       Lebih kurang jam 2 petang, cik senyum,cik abg,laila,eija terpaksa pulang ke KPMSI..ada masalah sedikit di situ..tak mahulah cerita di sini, biar lah hanya cik senyum yang tahu..yang penting kitorang enjoY! Perasaan sedih tu memang ada lah..diorang pun dah rancang nak buat BBQ malam tu..hurm, tak per lah geng! tambahan lagi, si memey nak kena balik hari ni jugak..mak ayah dia datang ambil petang tu..so, kitorang first trip balik dulu..naik feri lagi! Masa ni la pulak, feri tu..bukannya macam feri malam tadi..best sikit an, boleh lah dapat feel filem Titanic tu..hehe ini feri, kasi gegar itu macam mesin la..adoyy, memang bikin cik senyum pening kot! Sumpaa, fening! diorang ajak tangkap gambar pun cik senyum tak berdaya dah.. sepanjang perjalanan yang mengambil masa selama setengah jam tu..cik senyum tidur-tidur ayam la..jangankan nak berdiri, duduk pun rasa tak selesa sangat dah masa tu..


       Sampai je jeti Lumut, diorang kejutkan..serius la rasa tak selesa sangat masa tu..rasa macam nak pengsan pun dah ada! tapi, kuat cik senyum, kuat! cik senyum boleh! hehe..nasib baik la cik abg ni ada, mintak la tolong dia pegangkan beg lagi satu tu..yang cik senyum pelik, malam tadi ok jewr naik feri..apahal pulak siang ni ntah, ohh..mungkin jugak kesan banyak terminum air laut nan masin tu..almaklum la, makan pun belum lagi masa tu kan..memang nak kena cik senyum ni..so, kat sini cik senyum nak minta maaf kat cik abg,laila,eija,memey..sebab dah buat korang risau..but so far cik senyum ok lagi masa tu..boleh boleh pulak kena perli dengan cik abg, " haa, tu la..tengok, awak pulak yang mabuk laut! " hurmm, senyum je la...

       Naik je kereta Myvi yang disewa oleh mereka, dipandu oleh Eija, cik senyum tidur sekali lagi..hahaha :D gelak orang kaya naa..hihi bukan nak meraih simpati, cuma seriusly cik senyum pening lagi..selepas tu, entah ke mana-mana mereka p ntah,..ke sana ke mari, lastly sampai jugak di Teluk Batik!..so, breakfast with lunch kat situ..pulak dah la terjumpa ex-PIP yang lain..Sunny,Cat,Yap,Qaa,Kechik,Eleanor..apa lagi, sesi bergambar sekali lagi..dengan gagahnya, cik senyum pun tumpang la sekaki..siapa tak nak woo..rugi la pulak kan nanti..

       Makan! Semua order nasi goreng kampung yop!..haha air lain-lain la..hah! teringat lagi, kisah malam tadi..alahai, sumpaa tak bole lupa..tapi kali ni terjadi lagi, air bandung kepunyaan cik senyum yang cik senyum nak sedekahkan pada cik abg mengalir sekali lagi..tapi, tak tertumpah semua la macam semalam!..yea la, cik abg kan suka minum banyak-banyak dulu baru makan..kononnnya segan la sangat, nak kena hulur baru minum,mengada! haha..

        Percutian berakhir di sini, kami pun dalam perjalanan ke KPMSI semula..kena hantar Memey dulu..mak ayah dia dah nak dekat sampai, padahal kitorang kat kawasan Manjung lagi..Eija pun bawak la dengan lajunya, sedap betoi anak dara tu bawak..amboi cik kak, awok tengah bawok nyawa-nyawa manusia ni..laila pun bising-bising haha lebih kurang jam 6.30 petang lebih sikit, baru sampai KPM..nasib la pak cik guard yang jaga tu, baik..tak de la nak soal siasat orang sangat kan..selepas tu, nak pulangkan kereta sewa nih..yang tahu tempat kereta tu, Memey jer..tapi, terpaksa la kitorang sedaya upaya mencari sendiri selepas mendapatkan maklumat dari Memey..


       Memang la cari-cari tak dapat, dah call Aiman apa semua..rupanya dekat SIDEC, bukannya Bandar U seperti dinyatakan Memey..hadoy, angin-angin..sabau je lah kami di sini..udah ler, maghrib..ish ish tak elok betul duduk kat luar nih..pusing-pusing, finally jumpa jugak rumah milik kereta sewa nih..tapi, ada satu kemusykilan kat sini..gelap semedang je tempat tu, seram pun ada..hihi kawasan baru nak bangun agaknya!..dah call abg kereta sewa tu, rupanya dia tak de, dekat Ipoh sekarang..ada hal, ermhh..lagi la satu "hot"..tu pun cik abg cik senyum kol an, katanya suara dia macam marah-marah..mungkin sebab kami tak beritahu awal-awal barangkali..hurm, ok! pasal tu tak mahu cerita..biarlah jugak kami-kami je yang tahu..abg tu ckp dia balik dalam pukul 11 malam macam tu..terpaksa la kami tunggu kan, pergi rest, minum-minum kat kedai mamak al-bayan..asalnya cik senyum tak nak minum pun..eija ler dok paksa-paksa..laila pun sekali la tu..order je la ais kosong, bukan apa..cik senyum serius segan dengan mereka berdua..eija pulak, pergi order roti tisu 4..mak, lagilah segan!..


        Lagi satu berita yang membuatkan cik senyum agak terkejut, cik abg cakap , cik senyum kena ikut mak ayah dia naik kereta..dia dengan Abg Sal pulak naik bas, alaaa serius segan..masalahnya kat sini, jumpa mak dia je ok kot, ni kena ikut mak ayah dia balik kampung sekali..hadoyy, sumpaa segan!..jumpa sedara mara dia pulak..lagi la segan mak..huhu namun, apakan daya..cik abg suruh ikut jugak..dia tahu cik senyum tak sihat sangat kan hari tu..lepas lah dia..hehheh


       Jam baru je menunjukkan pukul 9.15pm..nak kena hantar kereta sebab nak tunggu tuan punya milik tuh pukul 11pm baru sampai sini..adoyy, "hot" sekali lagi! Yang cik senyum pulak lagi satu, rasa macam dah sihat sikit dah..entah kenapa, tetiba je..sakit kepala datang balik! grrr..ajak la laila dengan eija duduk dalam kereta..menghabiskan minyak..cik abg pulak, tak habis-habis dok dengan member-member dia dari Teluk Batik tadi..kereta depa bermasalah pulak..padahal kat sini pun dah bermasalah kan..huhu


       Tau tak, ? cik abg datang banyak kali kat kereta, selain tanya pasal kereta nih, tanya jugak pasal cik senyum..cik senyum rasa bersalah jugak masa tu, sebab dah buat dia risau..apakan daya, dah nak terjadi kan..tapi, alhamdulillah..segala-galanya jadi melegakan..tuan punya kereta dah balik, dan kami pun selamat menghantar kereta tersebut dengan harga yang lumayan..lebih kurang 11.30pm..selamat kunjung tiba ke KPMSI semula..syukur alhamdulillah, .. banyak perkara terjadi antara dua hari ini..namun, apa yang penting buat kami..perancangan perlu dilakukan dengan teliti sebelum memulakan sesuatu perkara!




ANTARA GAMBAR-GAMBARNYA....

Abu , Aiman , Abg Sal, Kak Syikin, Kak Mimi, Eija, Din, Cik Senyum, Finaz, Aril, Memey

credit to : tukang tangkap gambar : 


cik Laila ^^


muka budak-budak tak sabar nak mandi, ahaks!
seee...orang orang tua syok sangat dapat mandi..hahhah   
kami sawan nan kamera !
bergambo kat sini pulekkk...
 
tanam abg sal! tkot erhh,bgn2 mcm zombie!!! LARI!!!!


  



Monday, November 14, 2011

AL-KISAH 11/11/11


K1-A4-12 !!!

Assalamualaikum semua!
5 Julai 2011..hari pendaftaran pelajar baharu KPMSI batch July-Dec 2011..cik senyum punya kunci tertera seperti di atas..

Masa tu..cik senyum dah risau sebenarnya..macam mana la dapat kawan roommate ni kan?.. almaklum aje, cik senyum baru pertama kali duduk asrama..jauh dari keluarga..memang tak tau apa-apa la kan..

Tapi..tak siapa menjangka..
  • Alya Rodoan
  • Atiyah Adilah Aziz
  • Nabila Aziz
  • Natira Norderi
diorang memang the best..
namun, setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan bukan? dengan tercatatnya sudah 11 Nov 2011..pertemuan kami hanya sampai di tarikh ini..segala kenangan yang tercipta di dalam bilik A4-12, memang cik senyum tak dapat lupakan..

I LOVE YOU ALL UNTIL MY LAST BREATH!






Sunday, November 06, 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA!


Alhamdulillah..syukur ke hadrat ilahi..kali ni cik senyum masih lagi berpeluang menemui aidiladha..
Jika nak diikutkan, cik senyum tak mungkin jugak akan berpeluang beraya bersama keluarga tercinta atas komitmen belajar..almaklum je lah, insyaallah 8-11 november ni cik senyum akan menempuhi peperiksaan terakhir sebelum cik senyum "get lost" dari KPMSI..hihi

    Nak difikir-fikirkan, rasa macam tak sanggup nak keluar dari KPM..terlalu banyak kenangan suka duka terjadi di sini..daripada terjalinnya sebuah ukhwah persahabatan..sehinggalah timbulnya bibit-bibit percintaan..opss, yang tu tak boleh cerita lama-lama..bahaya! hehe.. Daripada kau menyombong-nyombong dulu..tersenyum sumbing sudah sekarang..haha kelakar kan?! tapi tulah realiti kehidupan..

Baiklah, cik senyum cuma nak satu jer! " Boleh tolong doakan cik senyum berjaya mnjawab semua soalan dengan mudah dan cemerlang? " harap-harap boleh sesangat...terima kasih bebanyak!

Assalamualaikum!

Friday, October 21, 2011

TINGGAL LAGI 2 MINGGU..


                                                           Assalamualaikum !
Hurmmh, macam tak percaya je..tinggal lagi beberapa minggu je cik senyum akan berada di KPMSI..banyak sungguh kenangan tercipta di sini..daripada kawan sampai la ke pensyarah..

         Lagi beberapa minggu jugak, cik senyum dan rakan-rakan yang berada di sini akan menghadapi peperiksaan akhir tahun. Peperiksaan yang akan menentukan segalanya, sama ada lulus mahupun gagal..cik senyum harap semuanya bakal lulus untuk batch Julai-Disember ini..dan jugak bakal menempatkan di mana kami akan berada selepas ini..

Masa nak last-last sem ni assignment datang menimbun..hari tu assignment agama,nasib baik dateline dah habis..dah siap hantar dah..lepas ni assignment iT pulak..lepas tu bakal datang, assignment Math pulak..nasib baik untuk subjek BI tak de assignment..tapi, insyaallah Ahad minggu depan cik senyum dengan group drama kami akan mempersembahkan drama kami iaitu ^snow white^..

        Nak cerita pasal drama pulak, group cik senyum memang tak praktis apa-apa pun sebelum ni..rehearsal dah buat dah, tapi lecturer marah coz kitorang still tengok lagi skrip..sepatutnya memang tak boleh..tapi, alahai..tu la buat kerja last-last minit..jawabnya, padan muka laaa! Tapi, harapan cik senyum semoga persembahan sebenar nanti,,harap-harap kami berjaya memuaskan hati Miss Syahda our drama lecturer!

Ermh, lepas ni..bangun pagi2 tak de dah la nak tengok muka roommate cik senyum dah..masing2 pun ada hal masing2 kan..alahai, harap2 deme tak lupakan cik senyum yang suka sangat senyum ni sampai sepet mata..haha seriously cik senyum suka sangat2 dengan roommate cik senyum..diorang pun gila2..harapan lagik, moga cik senyum dapat roommate yang gila2 jugak untuk tempat baru nanti,insyaallah..baru la tak de sunyi bilik kami kan?!

        ok la..sampai di sini sahaja coretan cik senyum..sampai ketemu lagi yep! <3 sayang kamu!




Friday, October 14, 2011

EH, DAH BULAN 10 LAA !

Assalamualaikum! ehehe..nakalnya cik senyum ni..boleh online lagi dalam kelas IT! hehe..ini "makan" dia..untung kan kalau bawak lappy sendiri..ngehehe nak save document pun senang..Ok,back to the story! sekarang dah bulan oktober dah kan? pejam celik pejam celik tak lama lagi cik senyum dan jugak rakan-rakan cik senyum dah nak berambus pun dari kolej nie..hehe makna cik senyum dekat sini, berambus dengan cemerlang..haha

      Ikatan silaturrahim yang terjalin antara kami semua, memang tak dapat cik senyum lupakan..dari ikatan persahabatan sehinggalah ke suatu ikatan yang lain..tapi ikatan tu tak sah lagi,cuma kongsi-kongsi kasih je antara kami berdua kan..namun,cik senyum sedar..antara kami belajar itu adalah yang lebih utama lagi sekarang..alhamdulillah, semuanya telah berlaku selama sebulan..cik senyum memang teramat sangatlah *** dgn si dia..tapi lepas dah kena torture dengan someone,ok fine..cik senyum terpaksa la kawal-kawal sikit an..hurmm

       Kolej Profesional Mara Seri Iskandar,Perak! cik senyum takkan lupa tempat nie..walaupun hanya beberapa bulan di sini..telah membibitkan sebanyak memori manis antara cik senyum dan si dia, serta jugak dengan kawan-kawan sekelas..kawan-kawan dorm..dan tak lupa jugak dengan karenah pensyarah..hari ni jugak cik senyum baru je hantar assignment agama..dateline terakhir hari ni kan..baru malam tadi terkocoh-kocoh nak print..nak check balik..hurmm memang mengajar cik senyum la lepas nie..tapi minggu ni memang cik senyum akui..minggu stress sedunia..bukan cik senyum sorang je tak siap malah, hampir kesemua batch cik senyum yang ambil sama kos dengan cik senyum nie tak siap lagi..taubat la, lepas ni tak mau jadi macam ni sudah..

       Tahun depan, harap-harap cik senyum dapat sambung kembali untuk mengambil diploma pula..masa apply, dia bagi 3 pilihan..tempat pertama, cik senyum pilih dekat Beranang..kedua, Ayer Molek dan ketiga di sini..tempat pertama cik senyum dan si dia sama, cik senyum harap kami berdua dapat tempat sama lagi, amin. Bukan apa, cik senyum dah jadikan dia tu umpama cikgu Math, dia kerap kali ajar cik senyum Math..memang la dia pandai sesangat dalam subjek ni berbanding cik senyum yang kurang sikit ni kan..

       Hurm, ada lebih kurang 3 minggu je lepas nie..sibuk dengan drama, assignment IT..assignment Math yang bakal menyusul..jangan pulak ada assignment BI sudah..memang bertambah sibuk la kan..nak nak pulak nanti dah nak final exam..ahhh, cik senyum memang takkan lupa kolej ni..di sini lah cik senyum belajar suatu perkara tu yang cik senyum sendiri takkan expect ini terjadi..terima kasih awak, terima kasih kawan..cik senyum sayang korang semua...

p/s : will miss all this beloved memory.... <3








Friday, September 30, 2011

IT'S HAVE BEEN ALMOST TWO WEEK!

Assalamualaikum! Macam mana hari-hari korang sebelum ni? Penuh dugaan? Penuh cabaran? ..
Yup! cik senyum pun sama la jugak..dengan keputusan Peperiksaan Pertengahan Tahun hari tu,alhamdulillah cik senyum lulus keempat-empat subjek! Takut jugak sekiranya cik senyum tak dapat beri komitmen yang terbaik kan..tapi,segalanya terbukti kini!..
       
            Memang agak ketensionan di sini,hafazan untuk satu surah tu,lecturer dah kasi buat..almaklum tempoh dah tamat..tapi,apa salahnya kalau beri kami peluang sekali lagi..macam ni ke cara seorang lecturer?..bukan cik senyum sorang je tak dapat buat..ramai lagi yang diajar olehnya tak dapat buat hurmm..
       
 Drama lagik! haishh..banyak benor cik senyum nak kena fikir ni..mana taknya dah nak akhir-akhir bulan kan? Jap! tinggal lagi berapa bulan je cik senyum akan berada di KPMSI ni..tak ku sangka tak ku duga..setiap pertemuan pasti berlaku perpisahan bukan? lepas ni tiada la lagi orang-orang yang sama di sekeliling cik senyum..alaaa sedih tahu!
        
             Assignment lagi! ahahhaaa..uwaaaa..memang nak menangis fikir semua ni..itu la cik senyum tangguh lagi kerja..kan dah berlambak-lambak..habis-habis..tapi,nasib baik la kawan cik senyum ni ada tolong sekali..

Tapi! Bila fikir pasal si dia,cik senyum rasa tenang jep! Sungguh..cik senyum sayang amat dengan dia! cik senyum sebenarnya takut nak bercinta, tapi semenjak kehadiran dia membuka hati cik senyum..cik senyum mula belajar apa itu cinta?..Cinta itu bukan memandang pada paras rupa,paras badan mahupun kecantikan..cinta itu berdasarkan HATI yang ikhlas lagi suci dan murni untuk berkongsi kasih sayang dengan orang itu..cukup lah bermadah cik senyum oit! hehe

           bercinta-cinta jugak..belajar-belajar jugak..ingat tu! our target Pass with an Excellent for PIP! insyaallah!


Thursday, September 22, 2011

BAHAYA MELANDA ! haha

Assalamualaikum semua! Harap-harap semua sihat di pagi Jumaat yang mulia ini..malangnya,cik senyum pulak ditimpa selsema..haishh nasib la..punya la semangatnya pergi kelas BI-Sir Hamzah pagi ni,alih-alih kitorang tak de kelas hari ni..hushh on the way pergi kafe, ternampak la pulak sayang-sayang cik senyum tu..dah macam kebetulan pulak,hari ni cik senyum pakai baju kurung warna coklat,dia pulak pakai kemeja coklat,ahakss..haha
             
            Sedar atau tak,alhamdulillah dah seminggu dua hari kami berkongsi kasih sayang..dari tarikh 15 September yang lalu hingga lah saat dan detik ini..cik senyum betul-betul sayang dekat dia..dan cik senyum pun yakin dia jugak sayangkan cik senyum..tambah-tambah pulak dia pandai dalam subjek Matematik,memang la cik senyum rasa satu kelebihan dapat diajari olehnya..beruntung,beruntung..memang la semenjak dua menjak ni cik senyum asyik tersenyum jep..

             Sekarang dah bulan 9 kan? So, tinggal berapa bulan je lagi cik senyum dan rakan-rakan lain bakal melangkah keluar dari KPMSI ini..hurmh sedih la pulak..yang pentingnya,segala memori suka duka akan tersemat jua di minda dan hati ini..

              Tambah-tambah lagi,kenangan bersama si dia lebih menguatkan lagi memori-memori yang indah..kenangan berbasikal,kenangan joging..haishh macam-macam lah..ohh yep,kenangan dalam bilik kuliah,dewan kuliah..kenangan kena perli dengan lecturer..Ya Allah,indahnya segala-segala ini..

               Minggu lepas lagi syok,daripada hari Jumaat sampai la hari Selasa,cik senyum asyik berbasikal jep..hihi kalau ikutkan cik senyum dah lama tak berbasikal ni,tapi bila dah hari-hari naik..jadi ketagih..ketagih yang menyihatkan bukan?..Rabu hari tu,KPMSI buat event Sambutan Raya Aidilfitri..petang tu pulak,open house asrama siswa..memang la ramai siswi-siswi ke sana,,memang meriah! cik senyum pun turut sama memeriahkannya,apa lagi cik senyum dan kawan-kawan beraya ke bilik sayang-sayang cik senyum la kan..hikhik

               ok lah,cukup sampai di sini..banyak cerita lagi kalau nak ikutkan..tapi cik senyum dah tak larat nak menaip..selsema la katakan,hurmm lepas ni tinggal nak fikir pasal drama untuk last sem. sebelum kami semua habis PIP dan jugak assignment agama..!

p/s : saya sayang sama kamu .. <3

Saturday, September 10, 2011

BERAKHIRNYA CUTI RAYA...

Assalamualaikum ! Harini 11 Sept. kan,kan? Maka dengan ini , cuti raya berakhir di sini ..
ermmhh , terasa macam malas nak balik pulak .. tapi rindu dengan semua kawan-kawan KPM ..
tambah-tambah lagi yang sebilik dengan aku .. Alya,Acik,Kechik dan jugak Mek ..
haishh tak sabar nak jumpa korang .. paling best status Kechik kat FB, tak saba nak tido sama-sama lepas habis semua kelas .. ahaha :D yup,yup..benda-benda macam ni la lebih mengeratkan kami .. everything we are doing , we will do it together-gether .. huhu

Harini pun,tak sabar nak merasa mak korang punya kuih raya,ahaha kan kita dah janji kan,nak bawak kan? kan,kan? mesti bawak eeaa..lepas ni kehidupanku, bersama dengan korang jepp .. makan,mandi,belajar,tidur .. semua sama-sama.. huhu kalau nak ikutkan lagi berapa bulan je kot, kita semua akan bersama-sama .. lepas ni,bertemu orang baru pulak .. dah lain ..

Untuk orang tu pulak , tak sabar nak jumpa awak ! Apa-apa pun .. harap awak dalam perjalanan yang baik-baik .. dan jugak, terima kasih sebab  awak sentiasa bagi perhatian pada saya .. i will appreciate what did you have done to me ! thank you so much <3 !

PIP A ! ahaa..rindu korang jugak ! esok kita jumpa dekat BK yup ..
Bella,G-ha,Abby,Kak Ika,Kak Wawa,Aisyah,Lya,Nyna,Eyfa,Baby,Farhana..
budak-budak lelaki pun sama..tak sabar nak jumpa korang lepas nie..
hope kita semua dapat belajar sama-sama lagi !

ok laa..tengah hari ni..cik senyum akan naik tren ETS ke Batu Gajah..sorang-sorang,ermmhh :(
harap korang semua dapat doakan cik senyum selamat pergi yepp..
sampai ketemu lagi ! <3

Thursday, September 08, 2011

BETUL KE NIE ?

         hee..assalamualaikum..rajin pulak cik senyum update blog kan? tak pe..sementara masih cuti ni kan..kita perlulah menggunakan masa itu dengan sebaik mungkin..tak gituh?

         huhu..story hari ni..fresh lagi..belum ada tanda-tanda nak lemau yer! hihi..okey! tadi petang..cik senyum keluar lagi jumpa kawan baik cik senyum lagi sorang ni..khabarnya,dia bakal ke uitm bulan 11 nie..tahniah kawan! so nak lepaskan rindu sebelum balik KPM,jumpa dia kat Selayang Mall..bukan setakat kawan baik cik senyum sorang ni,tapi jugak..seseorang! ok,,ini adalah first time cik senyum keluar bersama dengan rakan lelaki..memang tak pelik pun,tapi,pelik bagi cik senyum!

          wooww,,great! kawan cik senyum dah pandai ber-style kot..siap pakai pashmina ala-ala Hana Tajima gitew..mantop tu kawan..like lah! dia? simple,,buat ada style-lahh..huhu

          ok,,berbalik pada tajuk post ini..cik senyum bukan nak bangga atau apa..tapi cuma nak kongsi rasa je..mungkin ramai yang rasa pelik,,"cik senyum takut bercinta"..anda pulak? mana taknya,berdasarkan pada pengalaman yang cik senyum kutip dari rakan-rakan sekeliling..ada yang indah,ada yang memeritkan..kalau indah tak pe..cik senyum boleh terima lagi..kalau memeritkan? ohh..apa yang mereka rasa,itu jugak yang cik senyum rasa..hurmm cinta,cinta...

           Tapi! itu lah realiti..memang setiap manusia takkan pernah lari dari mencintai seseorang..bukan hanya manusia sahaja yang kita dapat mencintai..tetapi,begitu jua dengan cinta kepada Allah..pada pandangan cik senyum,walaupun kita dapat merasai cinta daripada seseorang itu,,sentiasa berpada-pada,lebihkan cinta kepada-Nya..baru kepadanya...enough!

            buat masa ni,berkawan mungkin adalah yang lebih terbaik! mengenali hatinya perlahan-lahan..tak salah rasanya,tak perlu terburu-buru..yea,itu yang bakal cik senyum lakukan!

             Doakan lah,agar cik senyum dapat bertahan dengannya..bukanlah terlalu mengharap,namun,biarlah ia sampai ke tempat yang sepatutnya,bukan dengan..kawan-putus,kawan-putus..tidak! itu bukan cara cik senyum. FullStop!


           


Tuesday, September 06, 2011

BARU SEMINGGU RAYEWW :)

Assalamualaikum ! masih beraya lagi ke ni? yer..beraya dengan assignment kan?! terbaekk !! haha..
cik senyum pun ada lagi assignment yang belum siap..malasnya nak buat aishh..tak buat  karang,ado yang kono kang..ahaha bukan takat tu je,projek kena buat drama lepas raya nanti pun, satu apa tak buat lagi..adoyy,geram sikit la dengan kumpulan cik senyum ni..berbuih mulut cakap..hurmmhh nak kata menyesal kang,tak baik la pulak kan..

So,raya pertama cik senyum dan keluarga berhari raya di rumah mak cik sedara.Dekat mana eh? haa..Pandan Indah..jenguklah kejap kan,suaminya dalam kondisi yang tidak mengizinkan..baru je lepas keluar dari hospital,di kesempatan ni baru cik senyum dapat berjumpa dengannya.

Raya ke-2..baru la balik kampungku satu-satunya Kalumpang,Ulu Selangor..,konvoi 2 kereta dengan abang..agak tak best sebab lagi sorang abang cik senyum tak dapat nak follow..kena kerja la pulak kan..nasib-nasib :'(

Raya-raya seterusnya,cik senyum sempat beraya sekitar sini je..had masa menghalang segala-galanya..cuti 2 minggu an,tak puasss..habis cuti raya,budak-budak dah sekolah..yang masuk U pun dah masuk..yang KPM nie je cuti lebih..hihi sila jangan cemburu yup! 

Anyway dapat jumpa dengan member gila-gila kat sekolah, memang the best ! Dah berapa bulan tak bersua muka dengan diorang kan..seriously,rindu sesangat! paling terkejut salah sorang tu, berubah betul penampilannyer..bukan dari baik ke buruk,malah sebaliknya yang berlaku..apa-apa pun alhamdulillah syukur pada-Nya !

cukup sampai di sini..kita berjumpa lagi..
kepada roommate cik senyum A4-12, tak sabar nak jumpa korang balik..

jom preview sikit, tengok gambar..tak banyak pun..chillss


Saturday, September 03, 2011

SERONOKNYA !


Assalamualaikum semua !
cik senyum nak cerita ni..cik senyum baru je pulang dari jalan-jalan kat kompleks membeli-belah kat tempat cik senyum..uhuhu memang rasa lain macam lah kan..al-maklum ler hampir 2 bulan tak menjejakkan kaki ke sini..

tapi hari ni,berbekalkan kudrat yang cik senyum ada..tambahan lagi,kawan-kawan cik senyum pulak mengajak ke sana..apa lagi,tersenyum sumbingh cik senyum nih..haha tambah-tambah di kesempatan ni jugak cik senyum nak berjumpa dengan kawan baik cik senyum!

memang lah satu kompleks tu kitorang pusing,sambil berjalan tu sembang-sembang lah pasal kolej masing-masing,pasal lecturer,pasal tu pasal ni..agaga memang best gila sembang-sembang dengan diorang tadi..terus hilang tension asyik cuci pinggan kat rumah,hehe :D

alang-alang dah masuk bookshop POPULAR,cik senyum rembat la satu novel..nanti nak bawa pergi kolej sana,senyap-senyap..haha dapat ke? Novel kali ni cik senyum rembat karya Aisya Sofea yang terbaru-UDA&DARA..sinopsis agak menarik! harga berpatutan ! muka depann pun not bad tunggu lah cik senyum habis baca ekh..huhu komen akan diberikan nanti..kepada yang berminat ataupun yang dah baca,kongsi-kongsi la apa yang korang rasa ekh!

ok berbalik pada kisah cik senyum dan kawan baik cik senyum tadi..anggaran jam 5 petang tadi,kami berpisah di bus stop..seorang lagi kawan cik senyum nak balik kolej dah esok..tu yang nak jumpa dia sesangat hari ni..kalau tak,jangan harap la yerhh..ngehngeh

akhir kata,biarlah persahabatan kita berkekalan hingga ke akhir hayat..amin..
thanks Syud , Iera .. ILYSM frens !

Monday, August 29, 2011

SELAMAT HARI RAYA .. !

Assalamualaikum semuanya !

apa khabar? sihat tak ? harap-harap semuanya sihat-sihat belaka..mana taknya,esok dah raya! weehuuu..like,like,like !

tak mo cakap panjang-panjang lah..tekak cik senyum kering sangat dah ni..tak kan la nak bukak puasa pulak..tak baik! .. huhu

Di kesempatan ini,cik senyum nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN kepada semua yang mengenali cik senyum..maafkan lah segala kesalahan cik senyum sama ada sewaktu itu cik senyum sedar mahupun tidak..

buat kawan-kawan cik senyum selama ni..cik senyum rindu korang sangat-sangat..harap-harap sebelum cik senyum balik KPM,dapat la jumpa korang semua..

untuk kawan-kawan hostel pulak..kita jumpa 11 Sept. nanti yerr..sekali sekali tu nanti ada majlis hari raya kan..hihi syoknyerr,lagi best!

harapan terakhir cik senyum,semoga kita semua akan dapat berpeluang lagi merasai ramadhan di tahun hadapan..insya Allah,amin !

p/s : nak duet rayaa .. hihi :D



Friday, August 26, 2011

TELL THE WORLD I'M COMING HOME!!!

Assalamualaikum...bertemu kita kembali...alhamdulillah,cik senyum dah pun selamat tiba di rumahku yang tercinta...memang terbaik la kan,pagi tadi ada kelas..tapi sengaja tak nak pergi..alasan,dah terlewat bangun Sir ! hehe .. mintak maaf Sir !

Bangun je dari tidur,kemas-kemas bilik sikit..sebab hari ni kalau ikut dalam jadual bilik kami,cik senyum yang bertugas..dengan bersemangatnya cik senyum pun berkemas-kemas ler..sambil tu dok termenung memikirkan, 2 minggu tak jumpa dengan roommate cik senyum yang gila-gila tu..Mek A.K.A Tya,,Deq Yaa A.K.A Alya,,Kochik A.K.A Nad dan Acik A.K.A Nabila..sedih la pulak kan..tapi tu la,masing-masing da berjanji untuk jaga diri baik-baik..insyaallah 11 September bertemu lagi la kami..

Pukul 11 lebih macam tu pagi tadi,aku,azza,nad,ngn g-ha bergerak ke pondok pengawal yang jauh gila dari hostel kami tuh..alih-alih kena tunggu daa kereta lain gerak dulu an..tak pe lahh,redha je..semangat giler kot kitorang nak balik nie..hehe mana taknya dalam banyak-banyak area dorm cik senyum ni kami berempat ler balik paling awal hari ni..

Akhirnya,setelah 1 jam menunggu di pondok pengawal dan 2 jam menunggu di stesen KTMB BAtu Gajah sambil menonton filem Korea..huhu kami beramai-ramai warga KPMSI naik tren tu..mesti ingat Koc C ok! Sebenarnya,ini la pertama kali cik senyum balik rumah dan pertama kali jugak la naik ETS ni..

Sejam yang pertama tadi,perjalanan kami baik-baik je..lepas je dari stesen Tanjung Malim,tiba-tiba pulak tren wat hal..hadoyy,semua dah resah gelisah an..dok bising-bising la tadi..then,dah ok..tak lama lepas tu..jadi balik! haishh..memang la mencabar jiwa dan raga kami..emak dengan kakak ipar cik senyum pulak dah dok asyik calling calling..bila nak sampai? agak-agak pukul berapa? risau benor mike..huhu

Cik senyum buat keputusan terakhir mengikut percakapan emak..cik senyum berhenti kat stesen Rawang dengan seorang lagi kawan tu..rasanya,kalau terus ke KL Sentral jangan harap la hari ni cik senyum berpeluang bukak puasa dengan keluarga cik senyum..ahaha

Tapi,itu lah namanya kesabaran..bila dapat tengok muka emak,adik,kakak ipar dan jugak anak buah cik senyum yang tercinta..memang satu kepuasan yang teramat sangat ! Tambahan lagi,cik senyum terkejut gila tengok bilik cik senyum..banyak yang berubah! terima kasih emak!

hurm,mengikut perangkaan ada beberapa hari je lagi cik senyum dapat berbuka puasa dan jugak bersahur dengan keluarga cik senyum..jadi kita manfaatkanlah masa-masa bersama keluarga tercinta ! jumpa lagi!

Thursday, August 11, 2011

MACAM-MACAM DUGAAN

Assalamualaikum !

hehe..cik senyum menghilang lagi..haha..bukan tak nak update..seriously memang sibuk semenjak dua menjak tiga menjak belajar balik..ngehngeh..dulu sibuk kerja sangat..sekarang sibuk belajar pulak..alahai..

hurmm..nak kongsi la sikit kan pasal kasut..sandal..selipar jepun..anything la kan yang berkaitan,yang mesti korang pakai dekat kaki korang tu bila nak kuar pergi mana-mana an..an,an,an haaaa hihihi

ok la..masa orientasi hari tu kan..dah nak dekat last-last day tu..boleh pulak kasut sukan yang selalu aku pakai semasa hari sebelum orientasi tu kan..tercabut tapak dia! hoiissshh..memang hot la kan! gila segan kot dengan orang lain..orang lain semua kasut sport baru-baru..al maklum la tempat baru an..semua mesti baru..hahaha cik senyum punya kasut pulak lagi best..ntah tahun bila punya kan? pergi la cari kat celah-celah rak kasut tu..jumpa la kan..apa lagi..pakai la..

orang tak pernah melalui orientasi? macam ni la kan..menggedik tak nak tanya abang..huhu padan muka! last day of orientasi..lagi best! dua dua tercabut tapak bhaii..ahahaha :D memang terbaik la kan..last aktiviti tu main apa ntah nama dia? siap bom bom lagi..kena baling tepung,simbah air..pehh..terbaik wokk!

cerita yang kedua pulak...dalam buku panduan pelajar baharu KPMSI ni pulak..tak de la diorang mention kalau pergi kafe kena pakai sandal..memang wa giler geram...tapi nasib baik la sorang mek Kelate roommate cik senyum ni bermurah hati nak kasi pinjam dia punya sandal..tapi.kalau nak diikutkan memang rasa segan sesangat oh!

cukup sebulan lebih la kan..sandal tu pulak..adoyaii..ini lagi segan giler kot..barang orang tu..tercabut daa dia punya tali..uwaaa memang la rasa bersalah di tahap yang menggunung..tapi alhamdulillah..dia memang insan yang baik hati..dia tak marah cik senyum pun..katanya dia tak kisah..benda dah nak jadi..hurmm syukur syukur..

alhamdulillah semalam ada akak senior jual sandal,kasut..apa lagi aku rembat ler..dah dalam keadaan terpaksa kan..aku bajet bawah rm20 je kot..tapi terlebih sikit..lantak lah janji aku ada sandal sudah..takkan la nak turun kafe pakai kasut kot..malu gilerr..lain la kalau dari kelas an..huhuhu

ok..stop stop..cik senyum tahu korang mesti dah pening an nak baca..
cukup lah sampai di sini saje..sekian..
SELAMAT BERBUKA PUASA KEPADA SELURUH UMAT ISLAM DI MALAYSIA :D

Thursday, August 04, 2011

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK

assalamualaikum...rindunya nak update blog..semenjak bergelar pelajar semula ni..rutin harian semakin bertambah seperti belajar masa sekolah menengah dulu..hehe seperti yang kalian tahu hari ni dah pun puasa yang ke-lima..pejam celik pejam celik sekejap je kan..nanti dah raya sekali tu pulak nak merdeka..cik senyum pulak,sebelum nak raya tu ada pulak mid-term..sebelum minggu tu pulak ada test yang kedua..agaga..banyaknya benda berlaku..haishh

alhamdulillah syukur padanya,setelah seminggu cik senyum kehilangan IC yang paling dan amat berharga sekali itu..hari ni dengan berkat usaha cik senyum dan jugak bantuan dari rakan-rakan cik senyum..IC tersebut telah pun cik senyum miliki..dan alhamdulillah jugak IC tersebut berada di tangan makhluk allah yang sangat baik hati..syukur syukur..terima kasih Ya Allah!

sekarang ni,baru cik senyum dapat merasa apa yang telah dirasai oleh abang-abang cik senyum selama ini..maksud cik senyum semasa zaman belajar mereka..segala kepayahan dan kesusahan tersebut telah mula dirasai sedikit demi sedikit..pertama sekali,pasal wang! segala-segalanya mengenai wang..ok,sepanjang minggu lepas..berbagai demi dugaan cik senyum terima ok!

sampai di satu tahap..air mata berlinangan pulak dah..serious rasa tension giler kot..al-maklum lah zaman belajar kat sekolah dengan zaman belajar kat kolej..mana sama..an,an,an?

ermmhh..cukup lah sampai di sini..lepas ni jom preview aktvt sepanjang cik senyum berada d KPMSI! <3

Saturday, July 23, 2011

HAPPY HAPPY (^-^)

Assalamualaikum ! yiippiiee .. cik senyum hilang lagi .. hehe bukan apa .. sibuk la kan dah duduk dalam kolej .. macam macam hal .. hurm .. minggu orientasi ??? ok .. best giler ! macam PLKN .. agagaga .. tak per la tak dapat pergi sana .. dapat ke sini ok tu ..

mulai dari hari pertama masuk KPMSI ni .. hidup cik senyum bertambah sibuk .. macam macam pengalaman yang dapat di kutip .. manis,masam,masin,pahit .. hahaha macam macam rasa .. :)
paling perit sekali masa kena denda .. hari kedua pulak tu .. silap sorang semua kena .. ok la tu .. kira adil kan .. kitorang semua kena buat aksi "superman" .. seriously rasa perit sangat sangat masa tu .. rasa macam nak "quit" kot masa tu .. tapi tahan jer ..

selepas hari hari tersebut .. kami semakin rapat dengan fasi-fasi .. adat la kan kena marah apa semua .. bagi cik senyum .. waima minggu orientasi ni agak memeritkan .. cik senyum cuma fikir positif je .. kutip semua tu sebagai pengalaman .. ! ingat tu !

apa lagi ekk nak tulis .. idea mencurah-curah nie .. tapi tak tau mana satu yang perlu dikeluarkan .. hahaha ok .. story about my group .. cik senyum dapat group yang diberi nama "ANGSA" ..ntah ,rasanya tak fofular kot .. agaga .. tapi member member ok la .. not bad .. tak sombong .. will miss this group forever ! :D oppss .. x lupa jugak ketua fasi group kitorang .. abg asri ! you're the best !

ohh yeah .. lagi satu .. kitorang dapat macam-macam main tepuk-tepuk .. bukan sep-sep tom-tom tu..tepuk semangat,tepuk menyampah,tepuk sayang,tepuk sahabat hurmm banyak lagi lah .. hehehe tapi paling best cik senyum suka tepuk semangat .. kena hentak kaki .. perrghh best kot ! rasa macam tengah pertandingan kawat kaki .. haishh teringat pulak ..

haa .. citer pasal roommate pulak .. setakat ni alhamdulillah .. cik senyum dapat rommate yang gila-gila .. dan kitorang agak serasi la .. ada dari Penang , Kelantan , Cheras .. dari Perak pun ada .. memang setiap minggu muka diorang je la yang selalu balik kan .. haha setakat tiga minggu ni cik senyum tak balik balik Selayang pun .. rasa rindu tu memang tebal sangat sangat ..

to - Alya , Nabila , Natira , Abidah , n Atiyah .. korang the BEST !!!
GROUP ANNAFA ! LOVE YOU FOREVER !

ermm pernah dengar tak ? orang kata kalau kita rindukan seseorang .. perasaan rindu tu seakan akan menyeru kepadanya .. i think itu memang betul .. tengok hari ni .. keluarga dan orang yang paling istimewa sekali dalam hidupku yakni emak .. jap ! hari ni 23 July kan? dalam pukul 10 tadi .. mak , abah , adik , dan 2 orang abang cik senyum datang menjenguk cik senyum .. Ya Allah .. bila dapat tatap muka diorang ,rasa puas sangat ! sangat sangat .. hehe hari ni jugak cik senyum dapat laptop yang akan diguna pakai untuk buat assignment berbagai nanti .. laptop tu pemberian abang .. bukan yang abang punya .. tapi laptop yang betul betul baru ..

to my abang .. thank you so much ! Insyaallah .. cik senyum akan belajar baik baik ..

Sunday, July 03, 2011

SELAMAT TINGGAL SELAYANG ! :D

assalamualaikum..ok! bertemu kembali! ingin cik senyum nyatakan di sini..cik senyum tak sabar-sabar nak gerak ke tempat pengajian cik senyum di Perak..lepas ni jadi orang Perak le kita yeop! huhu...dikhabarkan,berkemungkinan jam 5 pagi esok iaitu 5 julai 2011 cik senyum dan keluarga bakal bergerak ke Seri Iskandar,Perak...

Sedar tak sedar..dah cukup 6 bulan cik senyum menetap dalam rumah..huhuhu..lepas ni asyik dok memerap dalam kolej je la..dengan aktiviti bagai lagi..Selayang ke Perak ? rasa macam tak jauhkan ? hehehe,,comfirm lah lepas ni mesti rindu dengan mak,abah dan jugak adik aku sorang tu..cik senyum harap,kondisi ini tak berubah dan tak menjadikan kami renggang...harap sangat-sangat! waima cik senyum suka cari gaduh dengan adik kan ? ! ngeeehee..

KPMSI !
HERE I COME !!!

Perasaan gembira,sedih,takut bercampur baur lah..tapi yang pasti,cik senyum sentiasa ingatkan diri sendiri,BE POSITIVE! nak diceritakan lagi,ini lah kali pertama cik senyum berpisah dengan keluarga...almaklum,sebelum ni mana la pernah duduk asrama kan..harap-harap keadaan ini tak membuatkan cik senyum jadi panik !

hmm..kalau dulu..agak selalu la jugak mak kejutkan bangun pagi..tapi,bermula esok hari dan seterusnya..cik senyum kena lah berusaha untuk bangun diri sendiri..takkan la pulak nak mengharap kawan-kawan kolej pulak kan..menyusahkan mereka je pulak ! :P

ok! KPMSI ! harap-harap minggu orientasi nanti,gempak giler ! :D
facebook ? blog ? .. hmm lagi lambat la update kot..huhu

buat semua yang kenal dengan cik senyum..jaga diri korang baik-baik..cik senyum sayang korang selamanya.. :D

Wednesday, June 22, 2011

22 JUN 2011 - 18 TAHUN SUDAH !

CIK SENYUM,
a.k.a.
CIK FARAH,,
SELAMAT HARI LAHIR KEPADA DIRI SENDIRI..
CUKUP,SAH,
18 TAHUN !


salam..alhamdulillah..akhirnya cik senyum dah cukup 18 tahun..hehe..sedar tak sedar..cepat je masa berlalu kan..akhir-akhir ni cik senyum memang sibuk sangat..mengalahkan artis tu..ke sana ke mari..hurmm..al maklum,tak lama lagi cik senyum dah nak pergi belajar..entah dapat kan lagi ke tak nak kemas kini blog kan? erm.. :(

‎~~~ cik senyum , tak tau nak kata apa .. kali ni rasa macam terharu sangat-sangat .. ramainya yang bagi ucapan .. hihi :D terima kasih kawan2 FB, sedara mara , yang bagi ucapan melalui mesej,panggilan dan yang seangkatan dengannya .. walaupun tak dapat hadiah,cuma sekadar ucapan pun sudah cukup mengharukan .. terima kasih ke hadrat ilahi kerana telah memberikan cik senyum nyawa untuk bernafas di muka bumi ini .. terima kasih atas segalanya ~~~ senyum
selalu !

untuk tahun ini..cik senyum tak dapat hadiah langsung dari mak ayah cik senyum..tapi,cik senyum tak kisah pun..sebab pengorbanan yang telah dilakukan oleh mereka benar-benar meruntun hati dan jiwa cik senyum..selalunya,cik senyum akan dapat RM XX.XX .. tapi,tiada untuk kali ini..tiada untuk kelahiran hari ini..cukup lah cik senyum tengok abah dengan emak cik senyum ke hulu ke hilir menemani cik senyum menyelesaikan pemergian cik senyum ke tempat pengajian nanti..

cik senyum tahu,mereka juga turut sedih di saat cik senyum tak dapat langsung tawaran dari U .. kadang kala cik senyum rasa bersalah,kenapa la tak belajar betul betul dulu..kan,sekarang dah senang..mesti bulan 5 lagi dah keluar dari rumah..

hurmm,tak lama je lagi..insyaAllah cik senyum pergi daftar ke kolej tersebut 5 Julai nanti..sebenarnya,cik senyum pun takut jugak nak menghadapi dunia luar ni..ye lah,cik senyum mana pernah berpisah dengan keluarga..bayangkan cik senyum pergi shopping complex dengan kawan-kawan pun,emak tetap call.."bila nak balik ?" "hari nak petang dah ni" .. malu tu ada la jugak..member member macam berkata kata la jugak "anak emak" .. yup,cik senyum tak kisah pun..sebab rasa,mak betul betul melindungi cik senyum..terharu ~

hurmm,cukuplah sampai di sini sahaja..biarkan yang lain tersemat di dalam diari kesayangan cik senyum..

! TERIMA KASIH !

Friday, June 10, 2011

5 JUN 2011

assalamualaikum ! entry lambat lagi basi..hehe

helloo...hee menghilangkan diri lagi !

sebenar eh tak sihat ni..entah,,musim lagi kot..
tengok orang lain pun update status kat FB,,
pun tak sihat jugak...

ok lah,cik senyum sekadar memberitahu..akhirnya cik senyum dan juga rakan-rakan cik senyum tiba jua di majlis persandingan cikgu kesayangan kami..dengan bantuan dari pak cik kawan cik senyum,syahirah...dapat lah juga melihat air wajah cikgu kami itu..

percaya atau tak,kami lah kumpulan (bekas pelajar SMKIH ) paling awal tiba di majlis cikgu..hehe rasa sikit je bangga..huhu

sejurus kami semua makan,kami menunggu detik 12:00 tengah hari dikhabarkan cikgu bersanding pada waktu itu..meriah agak meriah juga,al-maklum sahaja kedua-duanya anak sulung...alahaii..hehe

nak citer ni,nak citer nie..ya allah rasa terharu bercampur gembira tatkala melihat cikgu tersenyum manis dan ayu sekali..mula-mula tu cikgu tak perasan akan kehadiran kami,,selepas terlihatkan kami...senyumannya bertambahlah manis dan tak lekang dari bibirnya..dari mata cikgu,aku dapat melihat dan merasa betapa cikgu merasa terharu dengan kehadiran kami..namun,satu hal yang cikgu tak dapat,iaitu salah seorang "anak angkat" nya tidak dapat menghadirkan diri..biarlah aku tidak menyatakan namanaya di sini,namun aku yakin empunya diri tahu siapakah dia...

kiri dan kanan cik senyum sahabat terbaik semenjak kami bersekolah lagi..
yang bertudung coklat-syahirah
tengah-cik senyum lettew!
tudung pink-syuhada

thank you syahirah! kerana telah menyelesaikan segala kemelut yang melanda di kepala cik senyum..walaupun kita menghadapi sedikit masalah di "dalam" kereta itu..haha

yang dah lepas,biarkan berlalu..
apa yang penting,sampai juga hajat cik senyum melihat cikgu bersanding!

see!! cikgu cun sangat-sangat hari tu..semasa persandingan di Kedah pun,cikgu cun sangat! haha..beruntung cik abe memilikinya! lihat lah wajah cikgu,gembira tak terkata!

apa-apa pun cikgu,,
yeah... "cikgu memang dah lepas daripada semua ni!!"
tak ada lagi la dari soalan kami lagi..cuma lepas ni nak tanya jugak
"bila lagi? tu..tu..ahaha"
faham ke tak? tak faham buat-buat lah faham...

erghhh,,,nak PANADOL !!! huhu...

Monday, May 30, 2011

GEMBIRA + SEDIH !

preview sikit..gambar pun pinjam kat orang ..siap minta izin lagi tau..hihi
papepun layan je..
cegu ku yang cun nie..
heheh

30 MEI 2010
12:00 pm-4:OO pm
Jalan Langgar,Kedah
soft cream and soft pink

ok,ni pengantin perempuan a.k.a "kak long" saya..
canteknye ler kak long ku oiitt..
beruntung si dia mendapat cegu..hihi

by the way,kamar beradu tu cantik sangat!

pengantin lelaki..
segak sungguh ya!
"abg long" ku ini..hehe
harap-harap dia ingat pesanan saya..
hehe

okey! dua-dua orang ni memang sesangat saya sayang..
Syaf dan jugak cegu..
lastly,syaf jugak yg dpt hadirkan diri ke majlis cegu..
hurmm
i'm so sorry cegu..

pengantin dok bersanding..
pelamin depa pun cantik naa..
hishh,,geram geram..

*dari dekat yer..
yippyy,,mereka memang sepadan!

CONGRATULATIONS!