Tuesday, February 22, 2011

IA TERJADI LAGI...MENGAPA?

malam tadi tak dapat tidur...hal ni dah semacam dua kali terjadi..macam isu yang dulu..tak payah lah aku sebut..lagi tenteram hati ini..tak tahulah..tapi yang pasti aku tak marah kat kawan ku yang sorang tuh...aku faham kondisi dia macam mana semalam..mesti dia dah ceritakan semuanya dekat mak ayah dia..aku pun tahu dia sedih sangat-sangat..barang-barang yang dimilikinya habis dirampas..orang atasan pulak tak berperikemanusiaan langsung..walaupun aku dah teman kan dia jumpa 'face to face"...sahabat,aku minta maaf..aku tak dapat nak tolong kamu..aku sebagai sahabatnya tak mampu nak berbuat apa-apa..tapi aku tak tahu kenapa..setiap kali menyentuh isu mengenai sahabat pasti suatu saat aku akan berasa pada tahap ke'tension'an...pelik bukan? bukan isu bercinta atau apa..tapi isu sahabat...aku berasakan seolah-olah walaupun aku adalah seorang yang 'happy go lucky'..namun hati aku lain..tak seperti apa yang kalian lihat..sanggup juga kerana sahabat kita boleh menangis..bukan kerana pakwe kita...percayalah aku katakan ada orang lain sanggup putus sahabat hanya kerana kekasihnya yang satu itu..heyy deyy..kekasih boleh dicari..tetapi sahabat yang satu yang maksudku sahabat yang benar-benar memahami kita tak mudah untuk dicari..konklusinya..sahabat adalah lebih berharga daripada kekasih kita.....

buat sahabatku..aku merelakan semua keputusanmu..maafkan aku andai aku pernah menyakiti hatimu...

1 comment:

  1. hurm.....awk nie mmg seorang sahabat yang sejati...susah nak cari org mcm awak nie.....saya tumpang sedih gak atas kondisasi kawan awk tu......

    ReplyDelete