Saturday, September 18, 2010

FIRST ORDER

salam..bertemu lagi di odisi raya lagi...

mak selalu kata..kalo kita pandai dalam segala-segalanya..orang-orang sekeliling pasti menyukainya juga..seperti memasak atau membuat kuih! mula-mula dulu memang la selalu kata leceh la ini la itu la..tapi bak kata orang belum cuba belum tau..lagi satu jangan sangkal dahulu sebelum kita mencuba untuk membuatnya..

entry kali ini memaparkan kisah aku dan juga roti jala..nak buat kuih ni memang senang giler aku rasa..alhamdulillah jugaklah tangan aku ni memang berpotensi untuk membuat roti jala..aku bukan nak bangga..sekadar berkongsi rasa..kalau nak dikira ditelek dan sebagai di..aku rasa sonang yang amat kalo nak buat kuih ni..serious! baik korang cuba

beberapa hari yang lalu..mak cik sedaraku meng'order' kuih ni dari aku..TAPI aku kata aku tak meniaga pun..sekadar kalau ada orang datang especially bulan raya nie..memang rajinlah aku buat..mana taknya bulan puasa asal petang je mesti pergi bazar..bukannya jarang tapi memang tak pernah kot buat kuih kat rumah..humm boring2..

macam ni la rupa roti jalanya..tapi aku buat comel2 jer..huhu macam orangnya jugak..hehe

ekceli berkali-kali jugak aku fikir.."nak buat ke x?"...dua kilo tu mak cik aku nak! tak penat ke? sekilo je tak silap aku hampir 2 jam..akhirnya baik aku ambil peluang keemasan ni..mana la tau kiranya ada la gak pengalaman pertama menerima pesanan nie..so,thank you very2 much to my aunty! upahnya..dia bagi rm40..entahkan entahkan tidak sesueinya 2kg tepung tu bersamaan dengan upahnya..
perasaan:sangat berbesar hati dan sangat bangga dalam hati!

No comments:

Post a Comment